Interview s učiteľmi č. 1 - Ľudmila Frajtová, DiS. art.

09, júl 2024

Ľudmila Frajtová, Dis. art.

Každý, kto chce spoznať našu SZUŠ by mal najprv spoznať ľudí, ktorí ju robia školou akou je. Pripravili sme si pre vás rubriku Interview s učiteľmi, v ktorej sa môžete dozvedieť čo-to o tých, ktorí sú k vám najbližšie, o našich učiteľoch. Budú čeliť, otázkam rôzneho charakteru od zisťovania tých najbežnejších preferencií až po otázky na zamyslenie. Ak ste zvedaví na ich odpovede, neváhajte a čítajte ďalej.

Vitajte pri prvom rozhovore s pani učiteľkou Ľudmilou Frajtovou.

Obľúbená farba?

Červená a fialová.

More alebo hory?

Skôr more, ale keď dlho nevidím hory a necítim les, tak mi to veľmi
chýba. Čiže more asi skôr z dôvodu že je to niečo iné čo na SK nemáme a možno to jediné z
prírody čo tu trošku chýba.

Obľúbená kniha?

Celkovo knihy od slovenského spisovateľa Michala Drienika.

Čo je najbláznivejšia vec akú si urobil?

Odcestovala som úplne sama do zahraničia na dlšie obdobie za prácou, spoznávaním zahraničia a seba samej.

Obľúbený štýl/žáner umenia (výtvarný/tanečný/hudobný)?

Nemám všetky milujem rovnako. Obdivujem výtvarníkov ktorý vedia vytvoriť svet na plátne, tanečníkov ktorý dokážu roztancovať chromého, či hudobníkov ktorý sa piesňami dotknú našej duše.

Kto je tvoj umelecký vzor?

Zo SK : Marián Marko, Jaroslava Sisáková, učitelia a riaditelia
z našej SZUŠ. Zahraničie, veľmi veľa mien. Ale nemám asi taký svoj naj vzor, z každého si
"beriem", každý mi dáva niečo.

Najkrajší pracovný zážitok?

Mám ich viacero, napríklad celé vianočné obdobie,
karnevalové vystúpenie, narodeninové prekvapenie, ale aj to ako ma prvý krát deti v rôznych
skupinkách sami od seba začali obíjmať. Bol to taký pocit ktorý ma zahrial pri srdci a kedy som
bola hrdá sama na seba za to že sa mi podarilo s nimi vybudovať dôverný vzťah.

Aj keď sa tvoj žiak nestane slávnym umelcom. V čom vidíš prínos svojej práce do jeho
života?

V jeho celkovom rozvoji ako takom. Kedže učím tanec tak minimálne ta motorika, rytmika,

držanie tela, práca s telom, tanec samotný, cítenie hudby, rozvoj EQ, spolupráca v kolektíve a
mnoho mnoho ďalších.

Najvtipnejší zážitok z hodiny?

Mám viaceré, ale tak napríklad: V jednej škole hrajú rôzne melódie z pesničiek na prestávku či hodinu. Stalo sa mi raz, že práve v tej škole sa žiakom vôbec nechcelo cvičiť choreografiu, akurát keď sme si ju opakovali, začalo zvoniť ich školské zvonenie. Vtedy som si všimla že žiaci prestali opakovať choreografiu po mne a len znudene stoja. Stopla som pesničku, chcela som im dohovoriť a v tom ako si všimli moju nespokojnú tvár začali improvizovať do melódie zvonenia. V tom momente som úplne zabudla ako som bola pred chvíľou rozčúlená, začala som sa z ich hravosti, vynaliezavosti a prešibanosti usmievať. Deti si to hneď všimli, začali sa smiať z ich vlastnej improvizácie a tanec si zarzu naplno užívali. Krátko na to sme sa smiali už celá trieda.

Ďakujeme! :))

Predchádzajúci príspevok